de Mara Dobrin 28 Oct. 2024 189 |
Va informam ca principalele masuri avute in vedere in sistemul de salarizare din sectorul public sunt revizuirea coeficientilor de ierarhizare, reintroducerea grilelor salariale pentru administratia locala si limitarea sporurilor. Potrivit Planului bugetar-structural national pe termen mediu - 2025-2031, revizuirea coeficientilor de ierarhizare pentru diferitele familii ocupationale va stabili criterii clare pentru ierarhizarea diferitelor categorii profesionale din sectorul public, va reduce disparitatile salariale si va ajuta la alinierea platii cu responsabilitatile, experienta si calificarile.
In documentul citat, conform Agerpres, se poate vedea ca:
"Aceasta restructurare sprijina rezilienta economica prin asigurarea unei compensari corecte a angajatilor din sectorul public si a unei motivatii adecvate, reducand astfel riscul disputelor de munca sau al ineficientelor care ar putea perturba serviciile publice".
Reintroducerea grilelor salariale in sectorul public
Reintroducerea grilelor salariale specifice angajatilor din administratia locala, atat publici, cat si contractuali, creeaza o mai mare consistenta in practicile de remunerare intre diferitele niveluri de guvernare, reduce riscul fragmentarii si inegalitatii salariale, asigurand ca angajatii din administratia locala sunt tratati similar cu cei din administratia centrala.
De asemenea, limitarea sporurilor la 20% din salariul de baza ajuta la prevenirea inflatiei salariale si promoveaza sustenabilitatea finantelor publice, asigurand ca remunerarea se bazeaza in principal pe salariile de baza, mai degraba decat pe sporuri discretionare.
"Limitarea sporurilor reduce, de asemenea, potentialul de abuz si asigura ca remuneratia este mai predictibila si echitabila pentru toti angajatii. Aceasta contribuie la sustenabilitatea fiscala, asigurand ca cheltuielile salariale din sectorul public raman gestionabile si nu pun presiuni asupra bugetelor guvernamentale. Noul cadru juridic va fi pus in aplicare, in acelasi timp, pentru toate categoriile profesionale, pentru a se evita aparitia unor noi dezechilibre in sistemul de salarizare din sectorul public. De asemenea reforma sistemului de salarizare in sectorul public va avea in vedere incadrarea in plafoanele de cheltuieli de personal avute in vedere la stabilirea traiectoriei de ajustare a deficitului bugetar pentru perioada de prognoza 2025-2031", conform Planului publicat la Ministerul Finantelor.
Precizam ca reforma salarizarii in sectorul public este cea de-a saptea propusa in Planul bugetar-structural national pe termen mediu - 2025-2031, pentru a sustine ajustarea deficitului bugetar.
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.