Promovarea este modalitatea de dezvoltare a carierei functionarilor publici prin ocuparea unei functii publice superioare.
Functionarii publici pot ocupa prin promovare:
- o functie publica cu grad profesional superior celei detinute
- o functie publica dintr-o clasa superioara, in urma obtinerii unei diplome de nivel superior si a promovarii examenului/concursului de promovare
Promovarea poate fi definitiva, in cazul in care functia publica superioara se ocupa prin concurs sau examen sau temporara, in cazul in care functia publica de conducere se ocupa pe perioada determinata, in conditiile legii.
Sistemul de promovare rapida pentru persoanele care au absolvit programe organizate pentru obtinerea statutului de manager public se stabileste prin
cadrul normativ ce reglementeaza functia publica specifica de manager public.
Functionarii publici pot promova intr-un grad profesional superior pe baza de examen sau concurs, in limita functiilor publice rezervate promovarii din planul de ocupare a functiilor publice si in limita fondurilor bugetare.
Examenul sau concursul se organizeaza anual, pana la data de 15 august a fiecarui an, de catre autoritatea sau institutia publica in al carei stat de functii se afla functiile publice.
Etapele organizarii examenului/concursului de promovare in functie:
1. Decizia de organizare
2. Stabilirea bibliografiei
3. Emiterea actului administrativ
4. Publicarea examenului/concursului
5. Constituirea comisiei
6. Inscrierile
7. Desfasurarea examenului/concursului
8. Afisarea rezultatelor
9. Primirea contestatiilor
10. Rezultatele finale
11. Propunerea de numire
12. Modificarea fisei postului
13. Aviz Agentia Nationala a Functionarilor Publici
14. Act administrativ de numire
Dosarul de concurs depus de catre candidati la concursul de promovare in grad profesional va contine in mod obligatoriu:
a) copie de pe carnetul de munca sau adeverinta eliberata de compartimentul de resurse umane in vederea atestarii vechimii in gradul profesional din care se promoveaza;
b) copii de pe fisele de evaluare din ultimii 2 ani;
c) certificat de cazier administrativ;
Autor:
Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.