Asistenta medicala preventiva asigurata de o institutie publica - cum se vor stabili tarifele?

de Florentina Buzea 09 Ian. 2024 567

Asistenta medicala preventiva asigurata de o institutie publica - cum se vor stabili tarifele?
"Suntem o institutie publica finantat integral din bugetul de stat, serviciul de ambulanta judeteana care, cu personalul operativ, medic, asistent medical si ambulantier, contractual asigura asistenta medicala la manifestari sportive, culturale si religioasa catre asociatii, fundatii, organizatii si societati comerciale, ei fiind calitate de client.


Intrebarea noastra ar fi: Tariful pe solicitare al acestor servicii medicale, pe care le colectam pentru bugetul de stat, evidenta contabila fiind 411=448 -emitere facturii, 448=529 virament catre buget de stat, pot sa am 2 tarife pe solicitare pentru aceasi echipa, aceasi servicii. Vrem sa incheiem contract cu fiercare client pe 1 an, pentru a putea organiza la timp, echipa din timpul lor liber. Clientii care nu vor sa incheie contract pentru 1 an, pot sa am un tarif mai mare, si daca da atunci cum pot sa dovedesc financiar,juridic,economic si fiscal, in fata Curtii e Conturi ca am pedepsit pe cei care nu au incheiat contract pe 1 an adica de la 01 ianuarie pana la 31 decembrie."


Raspunsul specialistilor: 
 

La manifestari sportive, spectacole in aer liber, festivaluri etc. se acorda conform art. 105 alin. (10), art. 106 alin. (3) din Legea nr.95/2006, privind reforma in domeniul sanatatii, astfel:
 

Art. 105 alin. (10): asistenta medicala de urgenta la spectacole in aer liber, festivaluri si manifestari sportive se solicita obligatoriu de catre organizator, pe baza unor contracte incheiate cu serviciile private sau publice de urgenta prespitaliceasca. Autoritatile publice aproba desfasurarea acestor evenimente numai in cazul in care asistenta medicala de urgenta este asigurata in mod adecvat, conform normelor in vigoare.
 

Art. 106 alin. (3) -serviciile publice de urgenta pot presta servicii contra cost unor societati comerciale, altele decat serviciile de ambulanta private, cluburi sportive sau institutii, in vederea asigurarii asistentei de urgenta in cazul unor manifestari sportive sau de alta natura, pe durata limitata, cu conditia ca personalul si mijloacele folosite in asigurarea evenimentului sa nu fie retrase din resursele necesare asigurarii asistentei de urgenta a populatiei in intervalul respectiv.
 

 Fiind principalul segment al asistentei medicale si transportului pentru urgentele majore in etapa prespital, SAJ este implicata si in asistenta medicala preventiva a marilor aglomerari umane cum ar fi activitatile sportive, culturale, social politice, asigurand asistenta medicala si transportul pentru urgentele individuale, colective si de masa in cazul catastrofelor.
 

In Regulamentul de Organizare si Functionare a Serviciului de Ambulanta Judetean sunt reglementate atributiile principale ale Serviciului, printre care se numara si acordarea de asistenta medicala de urgenta la spectacole in aer liber, festivaluri si manifestari sportive, solicitata de catre organizatori, sau la solicitari privind manifestari cu risc pe baza de contracte/protocoale;

Astfel, Serviciul de Ambulanta Judetean poate asigura, contra cost, pe baza de contract de prestari servicii, asistenta medicala de urgenta la diverse evenimente sportive, sociale, religioase, politice, culturale etc.
 

 Pentru a beneficia de aceste servicii, orice organizator de evenimente va intreprinde urmatorii pasi:
 

- la inceputul anului sau cu minim 30 de zile anterior evenimentului va inainta SAJ o cerere de incheiere a unui contract/protocol in acest sens, in care se va specifica, daca se cunoaste deja, calendarul evenimentelor si tipul de echipaj solicitat.
- cererea va fi analizata de Comitetul Director al SAJ si in cazul in care se constata ca unitatea dispune de resurse se va incheia contractul/protocolul de colaborare.
- cu minim 72 de ore anterior fiecarui eveniment organizatorul va transmite SAJ  o solicitare scrisa, in care specifica exact data, locul, ora de incepere si durata manifestarii.
 

In baza acestei cereri, se va calcula contravaloarea serviciului furnizat, urmand a se elabora factura in baza caruia organizatorii vor efectua plata.

Algoritmul  de calcul  poate fi urmatorul:
 

(tarif/km x nr. km parcursi dus-intors)+ valoare asistenta medicala (suma fixa/zi) + (tarif/ ora de stationare x nr. ore de stationare solicitate) = cost total/serviciu.

Tarifele practicate sunt reglementate anual,sunt supuse aprobarii Comitetului Director si aprobate de catre Consiliul de Administratie, la inceputul fiecarui an. In principiu, tarifele vor fi fixe si nemodificabile pe un an calendaristic.
 

Baza legala a prestarii acestor servicii este reprezentata de:
 

1. Legea nr.95/2006, privind reforma in domeniul sanatatii, republicata.

”art. 105, alin (10) Asistenta medicala de urgenta la spectacole in aer liber, festivaluri si manifestari sportive se solicita obligatoriu de catre organizator, pe baza unor contracte incheiate cu serviciile private sau publice de urgenta prespitaliceasca. Autoritatile publice aproba desfasurarea acestor evenimente numai in cazul in care asistenta medicala de urgenta este asigurata in mod adecvat, conform normelor in vigoare.”
”art. 106., alin (3) ”serviciile publice de urgenta pot presta servicii contra cost unor societati reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, altele decat serviciile de ambulanta private, cluburi sportive sau institutii, in vederea asigurarii asistentei de urgenta in cazul unor manifestari sportive sau de alta natura, pe durata limitata, cu conditia ca personalul si mijloacele folosite in asigurarea evenimentului sa nu fie retrase din resursele necesare asigurarii asistentei de urgenta a populatiei in intervalul respectiv.”
 

2. Ordinul  MSP nr. 2021 din 30.august 2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare ale titlului IV Sistemul national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.
 

3. Ordinul MSP/MIRA nr. 2011/21386 din 22 noiembrie 2007 privind unele masuri in asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca
 

4. Ordinul Comun MS/MTS nr. 1.058/404 din 24 aprilie 2003 – pentru aprobarea Normelor tehnice privind controlul medical al sportivilor, asistenta medico-sportiva in complexurile sportive nationale, precum si in cantonamentele loturilor nationale si olimpice si asistenta medicala la bazele sportive in timpul desfasurarii antrenamentelor si competitiilor, publicat in Monitorul Oficial nr. 327 din 14 mai 2003. Conform art.17, alin (2),
Astfel, organizatorii de competitii au obligatia sa asigure acordarea asistentei medicale de urgenta, inclusiv pentru accidentele sportive, solicitand in acest sens serviciului de ambulanta teritorial autosanitare echipate corespunzator si insotite de personal medico-sanitar, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare atat cele medicale, cat si cele sportive ale fiecarei federatii. Cheltuielile legate de asigurarea serviciilor medicale la cerere, inclusiv remunerarea personalului medico-sanitar, sunt suportate de organizatori.”
 

In concluzie, tarifele practicate de institutia dvs trebuie sa fie fixe si nemodificabile pe parcursul unui an calendaristic, indiferent de solicitant/organizator eveniment, iar perioada de valabilitate a contractului poate sa fie pe eveniment, ori de cate ori este nevoie sau pe o perioada stabilita de comun acord intre cele doua parti. Contractul poate fi incheiat si pe o perioada de un an , pentru un numar de evenimente determinate.
 

Curtea de Conturi nu va poate sanctiona daca tarifele sunt unitare, fixe si nemodificabile pe parcursul anului  si nu sunt inregistrate  diferente intre solicitanti, in conditiile in care se acorda acelasi tip de servicii de asistenta medicala preventiva.
 

Un raspuns oferit in ianuarie 2024, de catre PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si administratie publica.

Florentina Buzea Autor: Florentina Buzea
Florentina Buzea este consultant, consilier juridic si expert in achizitii publice cu o experienta profesionala de 4 ani in domeniul achizitiilor publice in institutii publice. Este licentiata in stiinte juridice si detine un Master cu specializare in Management (Universitatea Constantin Brancoveanu Pitesti - Departament Studii de Masterat si Postuniversitare de Perfectionare), dar si un Master cu specializare in Drept comunitar (Universitatea Danubius Galati - Facultatea de Drept). 

Are o experienta profesionala de 20 ani in domeniul dreptului muncii, dreptului comercial, contencios administrativ si drept civil, executari silite, consultanta de specialitate si reprezentare in fata instantelor de judecata. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016